понеділок, 23 березня 2020 р.

Ремонт рубильників, пакетних вимикачів, запобіжників


При ремонті рубильників виконують такі роботи: ретельно очищають контактні поверхні ножів і губок від бруду, кіптяви і частинок металу. Зачистку виробляють напилком, намагаючись зняти мінімальну кількість металу, щоб не зменшити перетин контактних частин ножа і губок. При сильних оплавлення контактні губки або ножі замінюють новими, виготовленими зі смугової міді відповідних профілів і розмірів, підтягують всі кріпильні деталі, що з'єднують окремі частини рубильників. При цьому особливу увагу звертають на шарнірні з'єднання, що є частиною ланцюга, по якій проходить електричний струм; перевіряють стан пружин в контактних губах. Пружини, що втратили пружні властивості і внаслідок цього не створюють в контактах необхідного тиску, замінюють новими; регулюють входження ножів в контактні губки. Ножі повинні входити в контактні губки без ударів і перекосів і з деяким зусиллям. Контактна поверхня губки повинна щільно прилягати до відповідної поверхні ножа. Щуп товщиною 005 мм при перевірці не повинен входити в міжконтактного простір (між губкою і ножем) на глибину більш ніж 5-6 мм; регулюють глибину входження ножів в контактні губки. У рубильника з важільним приводом ножі при повністю включеному положенні не повинні доходити до контактної площадки губок на 2-4 мм. У той же час ніж всій своїй контактної частиною повинен увійти в губки. Регулювання проводиться шляхом збільшення або скорочення довжини тяги від рукоятки до рубильника. При регулюванні домагаються одночасного виходу всіх трьох ножів з губок. Різночасність виходу ножів з контактних губок не повинна перевищувати 3 мм; - Перевіряють міцність з'єднання рубильника з важелем. Різьбові з'єднання закріплюють контргайками, а штифтові-двома конусними штифтами діаметром 4-6 мм; - Перевіряють стан пружин іскрогасні контактів. Слабкі пружини замінюють новими заводського виготовлення. Якість ремонту і регулювання рубильників перевіряють шляхом багаторазових (10-15 разів) включень і відключень. Зазначена кількість операцій включення і відключення рубильник повинен витримати без ознак порушення регулювання. У щитах пересувних станцій останніх випусків нерідко рубильники замінені пакетними вимикачами, в яких найбільш швидкого зносу піддаються пружини і іскрогасі-тільні фіброві шайби.

При ремонті ослаблену пружину і обгорілу Фіброві шайбу замінюють новими. В процесі експлуатації пересувних станцій в найбільш важких умовах працюють запобіжники, плавкі вставки яких часто перегорають внаслідок перевантажень, різких струмових поштовхів і коротких замикань в мережах. При поточному ремонті запобіжників очищають контакти патрона і контактні губки запобіжника від кіптяви і частинок металу. У фібрових патронів перевіряють товщину стінок і відсутність в них тріщин. Така перевірка необхідна тому, що при частих спрацьовування запобіжника стінки патрона, вигорить, утоньшается і міцність його знижується, внаслідок чого виникає небезпека руйнування патрона від виникає в ньому тиску, що досягає іноді 50-100 атм. Руйнування патрона в момент розриву його плавкою вставкою великих струмів може привести до перекидання дуги на сусідні фази і стати причиною важкої аварії або нещасного випадку. При зменшенні товщини стінок фібрового патрона більш ніж на 2 мм на сторону або при появі в стінках тріщин патрон підлягає заміні. Замінюючи плавку вставку, необхідно звернути увагу на відповідність новій вставки силі струму і напруги запобіжника і захищається ланцюга. Це особливо важливо, тому що до запобіжника, крім інших вимог, ставиться вимога селективності.
При перезарядці патрона з кварцовим заповнювачем треба повністю замінити старий пісок новим. Засипається в патрон пісок повинен містити 99% кварцу. Величина гранул кварцу повинна бути від 05 до 1 мм. При меншій величині гранул пісок під дією високої температури дуги спікається, а при величині гранул понад 1 мм в патроні виявиться багато повітря, що погіршить умови гасіння в ньому дуги. Встановлюючи патрон в губки запобіжника, необхідно перевірити точність і щільність його входження: патрон повинен входити в губки без перекосів і з деяким зусиллям. Дотримання цієї вимоги виключить можливість випадання патрона при електродинамічних зусиль, що виникають в шинах і контактах при коротких замиканнях. Після закінчення ремонту щитових апаратів і приладів проводять огляд і ремонт шин і заземлювального пристрою. Все ослаблені болтові з'єднання шин підтягують. Якщо в процесі роботи контактне з'єднання шин нагрівалося понад 60-70 ° С, воно повинно бути розібрано, контактні поверхні шин очищені від плівок оксидів і з'єднання зібрано знову.
Зачистку мідних шин виробляють напилком, а алюмінієвих - сталевий щіткою під шаром вазеліну, через сильну окисляемости алюмінію. Болти треба затягувати до відмови, але так, щоб не зім'яти шину під болтом і не зірвати його різьблення. Шини повинні бути приєднані до апаратів так, щоб не створювалося зусиль на висновках і контактних частинах апаратів. При ремонті заземлювального пристрою перевіряють цілість заземлюючої проводки від щита до генератора і від генератора до рами і заземлювача. Цілість заземлюючої проводки перевіряють шляхом оглядів (візуально), а міцність зварних з'єднань - ударами молотка масою 05-06 кг. Рекомендується перевірити надійність контактів в місцях приєднання заземлюючих провідників до каркасу щита і рамі станції. Виявлені несправності усуваютьПісля закінчення поточного ремонту, але до введення в експлуатацію рекомендується перевірити всі електрообладнання, поставивши його на 1-2 год спочатку на роботу вхолосту, а потім під навантаження, близьку до номінальної. При цьому перевіряють справність і безвідмовність в роботі регулюючих пристроїв, автоматів, щитових контрольно-вимірювальних приладів та іншого обладнання. За допомогою термосвечей перевіряють нагрівання в місцях з'єднання шин і приєднання їх до апаратів. Виявлені дефекти усувають після зняття навантаження і при відсутності напруги на шинах щита. Відомості про час ремонту, виконавців і вироблених роботах з поточного ремонту заносять в спеціальний пронумерований і прошнурований журнал, що зберігається на станції.






Перегянути відео : https://www.youtube.com/watch?v=0hPvo7Rqb_s

Немає коментарів:

Дописати коментар